Dilbeek Bruegel

hommage-à-brel
Kiwanis > Sociale acties

Sociale Acties

Motor en basis motivatie van onze club sinds meer dan 35 jaren.

Buiten het zoeken naar het ontwikkelen van onze menselijke relaties, zoals respect en vriendschap, is onze eerste doelstelling, het helpen van de minder bedeelden onder ons met een prioriteit voor de kinderen. Onze acties richten zich vooral in drie richtingen: Internationaal, nationaal en lokaal.

Internationaal

Trouw aan onze universele motivatie werken we financieel samen met UNICEF aan de actie ELIMINATE die wereldwijd 110 miljoen U.S. dollars moet verzamelen om miljoenen toekomstige moeders te helpen beschermen tegen prenatale tetanus.
Onze club helpt ook 4 kinderen in Kinshasa bij hun school opvoeding in het kader van ‘’SOS VILLAGES d’ENFANTS’’.

Nationaal

Wij helpen het Belgisch-Luxemburgs district, op financieel en organisatorisch vlak, met steun aan ‘’SPECIAL OLYMPICS BELGIUM’’. Deze aktie heeft een zeer grote uitstraling met in 2014 een internationaal evenement met Antwerpen als onthaal centra voor de EUROPEAN SUMMER GAMES in september!

Lokaal

De grootste inspanningen worden door onze leden op lokaal vlak, dicht bij ons geleverd:
•    KIWANIS POPPEN : Het financieren en gratis overmaken van 820 poppen aan het U.Z. kinderhospitaal te Jette.
•    KIWANIS KERST IN DE STAD : Het verzamelen van eetwaren en speelgoed in de ganse agglomeratie die weggeschonken worden aan 20 organisaties voor kinderopvang.
•    SINTERKLAAS FEEST ACACIAS : De grote Sint brengt, in onze naam en persoonlijk door leden van de club begeleid, speelgoed aan 150 kinderen die bijzonder onderwijs genieten in Acacias Anderlecht.
•    KIWANIS ONTBIJT: Verschillende clubs uit de agglo. financieren en delen persoonlijk 820 ontbijt pakketten (melk en granen) aan 4 scholen in de regio.
•    A.P.E.A.D. : Het integraal financieren van 5.000 nieuwe informatie drukwerken, uitgegeven door de genoemde federatie die ouders en opvoeders wil helpen en ondersteunen bij het opvoeden van kinderen die leiden aan ‘’afasie en dysfasie’’. Ook om de politieke en medische wereld te sensibiliseren.
•    SOCIALE DIENST VAN CUREGHEM : Financiële hulp, het wegschenken van 4 p.c‘s. en een printer voor de opvoeding van minder bedeelde jeugd.
Deze toestellen geven toegang tot de informatica wereld. Contacten, informaties, zoeken naar een job enz. worden nu mogelijk.

Aanmelden voor leden:

Gebruikersnaam: